Torsdag-J-Wave

Idag blev det morgonpromenad ute i underbar vårsol vid 8.30. Knatade på så jag va svettig när jag kom tillbaka efter nästan en timma. In i dusch och sedan prata lite Aikido med mannen bredvid (oups, glömt hans namn), innan jobbet.
Idag har jag fått äran att klippa ut annonser i om vår fstival i en veckas gadstidningar. Och ni ska veta att japanska tidningar är inte små och otympliga och siter inte ihop någonstans. Hittade ett sätt dock, som jag sätt på metron på morgonen, japanska män gör när dom läser morgontidningen. Funkade bättre men tog lång tid iaf!

Efter lunch som bestod av nudlar, dumplings, ricerolls och lite vitkål i nån röra (hemifrån, lagad på morgonen) och tjejsnack med Miwa och Sami, så fick jag följa med Seigo och Miwa till ett möte på J-Wave, ett av de största om inte största radiostationerna i Tokyo. Där jobbar bland annat min CHEF, Tetsuya, mellan 7-9 på morgonen och håller i ett radioprogram. Han gör mycket den karln:)
Utsikten från 33e våningen i Roppongi Hills var oslagbar och jag fotade lite innan mötet tog sin början.
Annars var radiostationen lik vilken annan station som helst. Kanske lite mer hightech dock.

När Hiroshi Sugiyama, general manager för J-Wave hörde att jag kom från sverige, så började samtalet leda in på svensk fotboll och att han tyckte att sverige hade ett enastående lag:)

Sedan blev det rundvandring och så stötte vi på sonen till en mycket berömd kompositör i Tokyo. Eftersom jag har egna kort nu, så bytte vi businesscards och bugade mot varandra av tacksamhet och respekt.

Sedan bar det av tillbaka till jobbet och efter det tog jag och åkte till Shibuya för att hitta en butik som Miwa sa sålde filtar. Hittade den inte, men massa andra butiker och gator jag inte sett förr och jag köpte mig en hatt. Paret som ägde den lilla butiken vart helt saliga när jag tog på mig hatten och klämde fram ett ”you beautiful!!” Så sött:) Köpte den och kvinnan satte händerna som att hon höll i en kamera och fotade mig. haha

 Sedan bar det av hemåt och nu ska jag sova så att jag är utvilad tills imorn. Plus att jag vill läsa min bok också:)

Lämna en kommentar